BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, June 5, 2010

calon bini sape?

Dunia sudah semaken tua,lelaki semaken sedikit dan wanita pula jauh tnggi dr segi bilangannnya.oleh sebab musabbab itu,mmg banyak pilihan lah kpd kaum2 adam utk pileh yg macammane mereka berkenan kan.ttpi nak ke pulak kaum2 hawa yg dipuja2 mereka tu jd miliknya,hanya sekadar mengagumi tanpa dicintai buat ape.usah menurut kata mulut berbicara ttp turutlah kata hati yg kama,,.sori merepek xtntu psl..hihi
Kepada kaum2 hawa yg arif bjaksana d luar sana,actually entry kali ini ingin pula ak kongsikan sedkit sbnyk psl taste2 atau ciri2 idaman lelaki trhadap wanita di zaman sekarang...
jom zazzzz~~

1. Kecantikan Dalaman~
Wanita yang tulen adalah wanita yang lemah lembut dalam pewarakannya tetapi prinsip dan nilai hidupnya begitu agung dan tinggi merantai dirinya.Itulah kecantikan dalaman yang sukar ditandingi.

2. Keanak-anakan~
Lelaki suka membela, menjaga, membimbing dan melindungi justeru mereka boleh berperanan menjadi pelindung kepada mereka.Keperibadian wanita yang manja keanak-anakan memang merupakan salah satu keindahannya namun tidaklah berkeanak-anakan yang melampau atau dgn kate lainnya adalah gedik kerana akan menunjukkan bahawa diri wanita itu tidak matang atau premenstrual.EHH silap.premature lahh.

3. Cantik~
NAFSU mengatakan wanita cantik pada rupanya,AKAL mengatakan wanita cantik pada ilmu dan kepandaiannya,HATI mengatakan wanita itu cantik pada akhlaknya..lau pada bhgian badan sape yg kata?;P

4. Berakhlak Mulia~
"Dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita yang solehah"Sebagai ibu, terukir di paparan dada.Sebagai isteri, pengubat duka nan lara.Sebagai kekasih, dirindui saban ketika.Sebagai mujahidah, berdiri dibelakang mujahidin.~Ciri-ciri wanita yang solehah: Taat kepada Allah.Berbuat baik kepada ibu bapa.Menutup dan menjaga aurat..


sape nk dkat ak.silelah angkt tgn ye~



5. Berpegang pada agama~
"Dikahwini wanita itu kerana 4 perkara, kecantikannya, hartanya, keturunannya, dan agamanya. Pilihlah yang paling beragama"..tp sekarang mcm terbalek je,cntik dlu bru harta bkn?agama skung org dah xtgk.artis2 bersepah duk bangga dgn suami mat salleh konon..ish

6. sejuk mata memandang
bersopan santun,sentiasa memaniskan muka~sentiasa senyum~menutup aurat~menundukkan pandangan dikala bersua muka dgn lelaki.ini paleng susah nk jmpe zaman sekarang ni kan.kan?

7. Tidak terlampau cemburu~
"Tidak boleh iri hati melainkan dalam dua perkara iaitu seseorang yang telah dikurniakan Allah harta lalu dihabiskan dijalan Allah dan orang yang dikurniakan ilmu pengetahuan, lalu ia mengeluarkan hukum berpandukan ilmunya (al-Quran dan Hadis) serta diajarkan kepada orang lain" (riwayat Al-Bukhari dan Muslim).xtau nk komen mcmane:D

8. Tidak mempamerkan keseksian~
"Wanita yang berpakaian tetapi sebenarnya telanjang untuk mencari perhatian lelaki, yang melenggok-lenggokkan tubuhnya, yang kepalanya seperti punuk (bonggol) unta, mereka itu tidak akan masuk syurga"
(Hadis Riwayat Muslim).minah rempit reject awal2 lg ke?

9. Tidak Cerewet~
Wanita yang cerewet boleh merimaskan lelaki dan mudah menyebabkan lelaki menyampah terhadapnya. mengade nk makan tomyam ari2 contohnya.matilah lau cmtu.adoii~

10. Memahami lelaki
Contoh: Yang berlaku: "Itulah abang! Asyik bekerja aje. Mementingkan diri sendiri... Tak ingat nak balik rumah... Tak abis-abis layan kawan.. kawan.. kawan... Hal rumah ni takkan nak suruh saya buat sorang!"Yang sebenarnya berlaku: Di pejabat, bos sambung meeting hingga pukul 7 malam. Singgah solat Maghrib di masjid. Ada penceramah idola. Dengar ceramah sehingga solat isyak. Dalam perjalanan pulang, kawan lama telefon minta jumpa di warung ada hal penting katanya. Pukul 10 malam baru sampai di rumah.


ps: just 4 infomation.bkn utk demand2 calon bini oke..adei:D

7 comments:

  1. maCy ade tsenarai x? hihi ;p

    ReplyDelete
  2. huhu.cerminlaa diri anda..
    lau ade salah stu pon da oke da..
    on je terus.hoho:D

    ReplyDelete
  3. aku ske part mkn tomyam ari2 2..haha~

    ReplyDelete
  4. wahhhhhh..demanding betol bilis nih..hehe

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.